2021. október 27., szerda

Novemberi előretekintő

Tudom, hogy elég frissek vagyunk még itt, de az a helyzet, hogy máris rengeteg tervem van, hová vigyem ezt a könyves blogot. Sok nagyszerű és kevésbé nagyszerű olvasmányom volt idén, és év végéig még mindenképpen lesz egy pár, úgyhogy már tervezgetem is, miről írjak ajánlót, véleményt, esetleg morgolódást. Nem árulom el, pontosan milyen könyveket tervezek még ide hozni, de megmutatom egy részét azoknak, amikre novemberben szeretnék itt sort keríteni.
 
 

A Hármasszabály az idei évem egyik nagy-nagy pozitív meglepetése volt - hogy miért, az majd kiderül. Alessandro Baricco eddig két könyvével (a Selyem és az Emmaus) tett rám nagyon különleges hatást; a Novecento-t még nem olvastam el, de nagy rajongója vagyok a zenéről, zenészekről írt könyveknek (a jelenlegi olvasmányom, amiről majd írok itt is egy ismertetőt, szintén egy zenészről szól, de annak a könyvnek még titok a kiléte). Várom már, hogy ezzel a művével is elbűvöljön. A Meseország mindenkié meg... hát, az szerintem egy elég mélyenszántó elemzés lesz, akár tetszik majd, akár nem, mert sokfelől-sokfélét hallani erről a könyvről; de maga a téma, a projekt szándéka olyasmi, amit abszolút támogatok. Elég nagy meglepetés volt, hogy pont az én kissé, khm, konzervatív városomban találtam rá a kedvenc könyvesboltomban, de mindenképpen nagyon örültem neki. Így vagy úgy, de mozgalmas novemberünk lesz itt, ha minden jól megy.

(A süni meg? Ő vigyáz a könyvespolcomra, kérem. Egy varázslóval meg egy horgolt nyuszival együtt, mert én egy borzasztó komoly ember vagyok.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése