2021. október 28., csütörtök

Halloween oldschool módra

Félelmetes Halloweent mindenkinek! Így négy nappal előtte is.
 
Tudom, lehet morogni, hogy amerikanizáció így meg tömegkultúra úgy, és a maga módján még egy szikrányi igazság is lesz benne, de akkor is nagyon szeretem a Halloweent. Számomra maga az ősz ünnepe ez a nap, minden titokzatosságával, zörgő, elsárgult levelével, pókhálójával együtt; na és persze az ijesztő szórakozásé is. Nem csak ilyenkor szoktam rémtörténeteket, thrillereket és társaikat olvasni (ha ezekről van szó, nekem minden hónapban Halloween van); de ahogy közeledik október 31, szeretem egy kicsit leporolni a régi kedvenceket. Ha tehetem, angolszász szerzőket eredeti nyelven olvasok, így a kedvenc horrorjaim szinte mind angolul vannak (Cast a Cold Eye, Experimental Film, Vampire Beat, Falling Angel és társaik), de van egy pár, amiről magyarra fordítva is szép emlékeket őrzök. Pontosabban frászkiverős, este a lépcsőn a hátam mögött vissza-visszanézve felmenős emlékeket. De az a jó, nem?
 

Idén ezzel a régies hangulatú fotóval köszöntöm a Halloweent, a kedvenc, magyarra fordított horrorjaimmal a saját könyvtáramból. Nem garantálom, hogy aznap pont ezeket fogom olvasni (általában inkább filmezni szoktam ilyenkor), de remélem, a hangulatot sikerült megörökíteni.

Vámpírköpeny fel, gyertyákat meggyújt, pokróc, tea, édesség elő - mindenkinek boldog Halloweent, Samhain-t, és hasonlókat kívánok erre a hétvégére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése